تعریف مواد مخدر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعریف مواد مخدر
نوشته شده در پنج شنبه 16 آذر 1391
بازدید : 1066
نویسنده : رضا بهجتی

 تعریف مواد مخدر

مواد مخدر به آن دسته از ترکیبات شیمیایی گفته می‌شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری مغز شود

تاثیر موارد مخدر بر بدن انسان

مواد مخدر آن دسته از سلول‌های دفاعی بدن را که مسئول از بین بردن مهاجمان به بدن هستند، کاهش می‌دهد. هم‌چنین تمامی داروهای مخدر و روان‌گردان، سلول‌های مغز و نواحی مخـتـلف بـدن را تـحت تاثیر منفی خـود قـرار می‌دهند و تعادل شیمیایی بدن را بر هم می‌زنند .

انواع مواد مخدر

حشیش ، ماری جوآنا ، هروئین ، کوکائین ، ال اس دی ، اکستاسی ، کتامین ، متادون ، آمفی تامین ، قارچها ، جی اچ بی ، حلالها ، استروئیدها ، سرکوبگرها و مسکنها ، پی سی پی ، اکسی کنتین و تریاک

اعتیاد چیست؟

اعتیاد به هرگونه وابستگی جسمی یا روانی که به گونه ای منفی زندگی فرد را متاثر سازد اطلاق می شود و در واقع بیماری است با ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی که علاوه بر آسیبهای فراوانی که به سلامتی جسمی و روانی و در نتیجه تمامی ابعاد زندگی فرد وارد می آورد، آثار تخریبی فراوانی را نیز بر روی خانواده و جامعه بر جای می گذارد

وابستگی روانی ( ذهنی ) مشخصه اصلی اعتیاد بوده و برخلاف تصوری که بعضا در جامعه به چشم می خورد بسیاری از موادی که وابستگی جسمی به همراه ندارند ( و از اینرو اعتیاد آور تلقی نمی گردند) دارای وابستگی روانی و کشش شدید بوده ( یعنی در واقع اعتیاد آور هستند ) و به مراتب فاجعه بارتر از مواد با وابستگی جسمی می باشند .

چه مواد و داروهایی اعتیاد آور هستند؟

مواد اعتیاد آور طیف بسیار وسیعی را در برگرفته و عمدتا شامل مواد مخدر( مثل تریاک، هروئین، شیره، کدئین، دیفنوکسیلات، مرفین، پتدین، متادون، ترامادول، کرک، تمجزیک یا بوپرنورفین ) ،مواد محرک و توهم زا( مثل کوکائین، شیشه ، قرص اکستازی، حشیش،LSD …) ، برخی آرامبخشها ( عمدتا از داروهای گروه دیازپام ) ، سیگار، الکل می باشد. با توجه به تعریف اعتیاد و نقش مهم وابستگی روانی در آن موارد دیگری از جمله قمار، اینترنت نیز اعتیاد آور می باشند .

علائم و نشانه های مصرف مواد مخدر

در ابتدای شروع مصرف مواد مخدر نمی‌توان از روی مشخصات ظاهری به اعتیاد افراد پی برد, ولی با ادامه مصرف مواد, رفتارهایی در فرد ایجاد می شود که ممکن است ما را به اعتیاد او مشکوک کند.دانستن این نشانه ها خانواده ها را در شناسایی اعتیاد اطرافیان یاری می دهد .

تفاوت عادت و اعتیاد به مواد مخدر

عـادت  و  اعتیاد  دو اصطلاح و عنوانی هستندکه در افکار عمومی به غلط مشابه و معادل هم در نظر گرفته می‌شوند در صورتی که اختلاف کلی و اساسی با هم دارند .



:: برچسب‌ها: مواد مخدر , انواع مواد مخدر , مضرات مواد مخدر , تعریف مواد مخدر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: